-
Lamb-Faffelberger, Margarete
/
Konzett, Matthias P.
(Hg.):
Elfriede Jelinek. Writing Woman, Nation, and Identity.
Madison
:
Fairleigh Dickinson University Press
2007
DN
.
darin:
-
Lamb-Faffelberger, Margarete:
The Audacious Art of Elfriede Jelinek: Tour de Force and Irritation.
S. 37-54.
-
Lorenz, Dagmar:
Ideology and Criticism in the Novel and the Film „Die Ausgesperrten“ [„Wonderful, Wonderful Times“].
S. 55-75.
-
Thomas, Rebecca:
Infantile Society and the Rise of Pop Culture: „Michael. Ein Jugendbuch für die Infantilgesellschaft“ and „wir sind lockvögel, baby!“ [sic] [„We are decoys, baby!“].
S. 76-95.
-
Komar, Kathleen L.:
Woman, Socialization, and Power: „Die Liebhaberinnen“ [„Women as Lovers“] and „Was geschah, nachdem Nora ihren Mann verlassen hatte oder Stützen der Gesellschaften“ [„What Happened to Nora After She Left Her Husband or Pillars of Society“].
S. 96-114.
-
Epelbaum, Edna:
The Stage as Accomplice: Elfriede Jelinek’s Politics of the „Burgtheater“.
S. 115-134.
-
Grobbel, Michaela:
Haunted by History: Ghosts and „Ghosting“ in Elfriede Jelinek’s „Stecken, Stab und Stangl“ [„Stick, Staff, and Pole“].
S. 135-156.
-
Kosta, Barbara:
Elfriede Jelinek’s „Das Lebewohl“ [„The Farewell“]: An Austrian Tragedy.
S. 157-173.
-
Erickson, Nancy:
Echoes of Celan and Heidegger in Jelinek’s „In den Alpen“ [„In the Alps“].
S. 174-188.
-
Kecht, Maria Regina:
The Polyphony of Remembrance. Reading „Die Kinder der Toten“ [„The Children of the Dead“].
S. 189-220.
-
Kraft, Helga:
Building the Austrian Body: Jelinek’s Celebrity Workout.
S. 221-249.
-
Solibakke, Karl Ivan:
Musical Discourse in Elfriede Jelinek’s „Die Klavierspielerin“ [„The Piano Teacher“].
S. 250-269.
-
Riemer, Willy:
Michael Haneke, „The Piano Teacher“ [„Die Klavierspielerin“]: Repertoires of Power and Desire.
S. 270-284.
-
Simon, Sunka:
Jelinek in Film and Script: Tales of Sound versus Fury – „Malina“.
S. 285-301.
-
Lamb-Faffelberger, Margarete / Konzett, Matthias P. (Hg.): Elfriede Jelinek. Writing Woman, Nation, and Identity.
Mehr unter Einzelne Werke
Sekundärliteratur